Kerékcsavarok, kerékőrök, keréksúly
Kerékcsavarok, kerékanyák
Kerékcsavarok és kerékanyák a kerekeket kapcsolják össze a kerékaggyal és stabilan rögzítik. A kerékanyát az agyból kiálló rögzítő csapokra lehet felcsavarni. A kerékcsavarokat pedig a kerékagyban található belső menetekbe tudjuk becsavarni.
Kerékcsavarok több különböző fajta kialakítással kerülnek forgalomba. Autógyártók más-más megoldásokat használnak a felnik rögzítésére.
Vannak Kúpos kerékanyák 60° -os kúppal vagy részben gömb alakú vagy lapos kialakításúak. Ezek a menet és a fejl találkozásánál található úgynevezett érintkezési felület formájára utalnak. A kúpos kerékcsavar vagy gömbölyű kialakítás a régebbi autóknál volt elterjedt. A kúpos forma elősegíti, hogy a kerék rögzítése középre koncentrálódjon.
Az újabb autóknál már nincs szükség arra, hogy maga a kerékcsavar segítsen a felnik középre igazításában. Hiszen a kerékagy középső furata segít a középre rendezésben. Emiatt elkezdtek elterjedni a lapos nyakörvű kerékanyák.
Fontos, hogy mindig olyan kerékanyákat használj ami megegyezik a felszerelt felni által megkívánttal a nem megfelelő csavarok menet közben meglazulhatnak.
Személyautóknál kerekenként 4-5 kerékcsavar vagy kerékanya szükséges még a teherautók, buszok, nagyobb gépeknél már 5-nél több a jellemző.
Kerékőr
A jó minőségű alumínium kerekek és gumiabroncsok eltulajdonításának megnehezítésére például léteznek speciális fejű csavar- vagy anyakészletek (készletek), más néven kerékőrök. Ezeket a speckó csavarokat nem lehet hagyományos kulcsokkal meglazítani csak a kifejezetten erre gyártott kulcsokkal.