Kérdése van? +36-30/633-1384
A dobfékek, általában az autók hátsó kerekeinél, egy fékdobból és annak belső részéhez szorított fékpofákból állnak.
A dobfékpofák időről időre cserére szorunak, élettartalmuk
100 000 és 150 000 km között van - a fékpofa anyagának minőségétől, vezetési stílustól, útminőségtől függően. Ezeket egy tengelyen ugyanakkor kell cserélni.
A tárcsafékes autók esetében a fékbetét, a dobfékes autók esetében a fékpofa hozza létre azt a súrlódást, ami a fékhatást előidézi.
Ahogy a fékpofák idővel kopnak, a fékpofa és fékdob közötti hely tágu, és ez okozza a pedál holtjátékát, időközönként szükséges az utánállítás.
A fékpofákat tartórugók, és húzórugók tartják a helyükön, vagyis féktartó lemezen, és ezen helyezkedik el a fékmunkahenger is.