Lada Niva rövid története 1. rész
A Lada Niva vagy VAZ-2121, a Niva oroszul azt jelenti „mező”. Az Szovjetunióban tervezte és gyártotta az AvtoVAZ. A Niva vérbeli terepjárónak tervezték a kezdetektől fogva. Lada Niva volt a világon az első sorozatgyártásban gyártott terepjáró, ami ötvözte a tekercsrugós független első felfüggesztést és az önhordó karosszériát. Sok alkatrészét a Lada 2101-ből emelték át. 2016-óta a Lada Niva lett a világ leghosszabb ideje gyártott összekerék-hajtású autója, melyet változatlanul eredeti formájában gyártanak. Egészen 2016 -ig a Land Rover Defenderrel versenyzett ezért a címért. A Nivát mai napig gyártják. Az évek alatt kiérdemelte a legszívósabb terepjáróknak járó címet, elképesztő képességekkel bír ez a keleti blokkos csoda.
Lada Niva 1978
A tervezők azt mondták „ez egy Land Rover futóműre épített Renault 5”. A fejlesztést 1971 -ben kezdődött. Amikor a VAZ és az AZLK gyártók azt a feladatot kapták, hogy a Szovjetunió Kommunista Pártjának 24. kongresszusán hozzanak létre egy megfelelő autót a falusiak és gazdálkodók számára.
Hosszú és kemény tesztelések utána az első Lada Niva 1978 -ban mutatkozott be a Parizsi Motor Show-n azonnali sikert aratott, annyira, hogy ez volt az egyetlen szovjet autó, amit még Japánba is exportáltak. Akkora hatással volt a Japánokra, hogy a Suzuki Samurai és Vitara is emiatt az autó miatt született meg. Végül ez lett a Lada gyár legeladotabb modellje. Állítólag az eladási sikerek miatt is volt olyan hosszú annak idején az várólista. Ironikus módon éppen azoknak nem jutott, akinek tervezték a Lada Nivát eredetileg.
Lada Niva motorja
A Lada Niva első modellfrissítés előtt csak egy fajta motorral volt kapható az 1.6 literes, 4 hengeres, körülbelül 76 lóerős változattal.
Ez a teljesítmény gyengének tűnhet egy 4x4 -es terepjáróhoz viszont a Lada Niva súlya kevesebb mint egy tonna. Három differenciálművet kapott elölre, középre és hátra.
Lada Niva eredeti alkatrészei
A fentebb leírt Lada Nivát nevezzük az első generációs Nivának ezek készültek 1977 és 1993 között. Habár az 1980 -as években átesett néhány modellfrissítésen, főleg a Nyugati piacra szánt modellek. Sokszor az importált Lada Nivákhoz mellékeltek kiegészítőket a kereskedők. Ez lehetet tetősín, csörlő, sárvédő műanyag stb. Sőt egyesek még utángyártott alufelnit is kínáltak. A Szovjetunióban eredetileg fém lökhárítóval szerelték a Lada Nivát ezt az 1980 -as években műanyag lökhárítóra cserélték. Sajnos az első generáció gyártásának végére az összes fémet műanyagra cserélték. Voltak még kisebb változtatások a Niván, mint például: A csomagétajtón megjelent a Lada jelzés és a sárvédőkön, átalakítások a műszerfalon, díszesebb kormány klasszikus orosz díszekkel ellátva. Emiatt lettek az 1985 előtt gyártott modellek ritkák és nagyra értékeltek.
Lada Niva alkatrészek végeláthatatlan tárházával várunk a Retró Autó Kft. autóalkatrész üzletben személyesen!